image1 image2 image3

HELLO I'M DAGMARA|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I HOPE YOU SPEND A NICE TIME HERE|ENJOY!|

Trochę o moim studiowaniu

Lepiej pisać posty niż wziąć się za naukę, w szczególności kiedy to już ostatni termin na poprawę 'mojej ukochanej' ekonomii. Skoro zaczęłam tematem dotyczącym mojego studiowania, to może dzisiaj parę słów jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy.
A więc, studiuję na Politechnice Lubelskiej, inżynierię bezpieczeństwa. Czytając wstępnie co uczelnia napisała o tym kierunku... Nie dało się nic zrozumieć, wszystko było dość ogólnie. Pewna część z Was wie, że ukończyłam technikum na profilu informatycznym, więc dlaczego nie informatyka? Po prostu się nie dostałam, a na inne uczelnie, które oferują licencjat, a nie inżyniera nie chciałam iść (w sumie nadal nie wiem, dlaczego tak zależało mi na inżynierce). Wydział nie zrobił na mnie początkowo wrażenia, był zdecydowanie mniejszy od szkół, do których uczęszczałam poprzednio. Moje zdanie się zmieniło, gdy kilka razy się zgubiłam !
Na studiowanie nie byłam z początku pozytywnie nastawiona, nie chciałam iść na studia. Informatyka miała być jedynym kierunkiem, na który miałam składać przysłowiowe papiery (wiedziałam, że moja matura nie zakwalifikuje mnie nawet na listę rezerwową). A więc co się stało, że studiuję inny kierunek, niż sobie w ogóle wyobrażałam? Babcia ! Zdecydowanie wszystko jej wina ! Ona namówiła mnie na ten kierunek, który "poniekąd' ma w sobie coś z informatyki. 
Większość studentów uczęszcza na studia ze względu na papier. Śmiało mogę powiedzieć, że jestem jednym z wielu takich przykładów. Z jednej strony są tego plusy, bo nie przejmuję się, że coś może pójść źle, a we wcześniejszych tokach nauki to mnie męczyło (chciałam być dobra w tym czego się uczę), jednak teraz nie robię nic ponad swoje siły. Robię to co należy do moich minimalnych obowiązków. To chyba tyle na temat mojej decyzji dotyczącej studiowania, jeżeli chcielibyście więcej postów dotyczących tego jak wyglądał pierwszy semestr lub chcielibyście dowiedzieć się coś o uczelni, to zapraszam do komentowania lub na fanpage - Lantiva.





P.S. Nie ufajcie ludziom, którzy mówią "idź na studia, zobacz jak studenci mają fajnie" albo "idź na studia, tam jest luz". Nie wiem jak jest na innych uczelniach, ale na politechnikach to się nie sprawdza :(

Share this:

CONVERSATION

10 komentarze:

  1. Moja mama cały czas mi wmawia, że Na studiach jest super... nie wiem jak do tego podejść, ale na szczęście jestem dopiero w gim, więc mam jeszcze trochę czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne. Jest luz! Rok przed obroną magistra w moim wypadku :P Ale fakt faktem,do dalszej nauki trzeba czuć "powołanie",bo nie widzę sensu w tym,aby męczyć się 5 lat na kierunku,którego się nie lubi. W końcu po maturze czy po zawodowce w ciągu tych 5 lat można naprawdę wiele osiągnąć,a jak ktoś ma dobry pomysł,to osiągnie więcej student w ciągu 10 lat od ukończenia studiów. Z drugim semestrem trzeba uważać :P u mnie zawsze się sprawdzało,że jak pierwsza sesja była lajtowa,to druga będzie okropna. Była! Każda parzysta :P
    Pozdrawiam, www.dystyngowanapanna.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja ! Liczy się pomysł i zaangażowanie :)

      Usuń
  3. Współczuje ci babci, mimo wszystko to ty powinnaś decydować anie nikt inny, gratulację studiów, ja byłem na polibudzie lubelskiej w celach wyjazdowych i powiem szczerze miałem okazję pracować z profesorem na komputerach na małej lekcji organizowanej za pieniądze unij, i powiem ci szczerze wydział mechaniczny w tej uczelni to powiem ci zajebiście wygląda, nie wiem jak na innych kierunkach i myślałem że o wszystkie tak dbają na polibudzie w lublinie. Powodzenia i szczęśliwego zaliczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydział Mechaniczny jest największym wydziałem w całym kampusie i to przeważnie nim szczycą się najbardziej, cieszę się że miło wspominasz miejsce gdzie prawie codziennie się znajduje :)

      Usuń
  4. Ja mogę się przyznać, że chodzą na studia bo z 'papierkiem' jest łatwiej, tak naprawdę teraz zdałam sobie sprawę, że studia są bezsensu. Przynajmniej ja niby studiująca na PW mam wrażenie, że nie uczę się niczego tylko marnuję czas, no ale, jescze troszkę:)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już bliżej do końca niż dalej ! Jednak to racja, sama mam wiele przedmiotów odbiegających od kierunku :/

      Usuń
  5. Wystarczyło mi samo przeczytanie "About me", żeby cię zaobserwować XD
    Ja uciekłam na dwa lata od studiów do szkoły policealnej - Technik usług kosmetycznych - a chciałam wizaż, żeby potem wturlać się w charakteryzacje i cosplay *-* Bardzo chętnie robiłabym coś związanego z informatyką ale... jak zobaczę gdzieś cyferki to uciekam :<

    Pooozdrawiam!!!!
    Czarny Kotyszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, informatyka to nie tylko cyfry ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ja jestem jeszcze w liceum, więc mam jeszcze dużo czasu na podjęcie decyzji, ale tak w sumie to chcę pójść na studia i jakoś przekuć tą schematyczną teorię w bardziej twórczą praktykę. Poza tym lubię się uczyć rzeczy, które mnie interesuję, wiec myślę, że się odnajdę :)
    Ktoś mi kiedyś powiedział, że pasowałbym na informatyka, ale ja bardziej komputery psuję, niż naprawiam :P
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń

PAMIĘTAJ:
Każda obserwacja i każdy komentarz motywuje:)

***