image1 image2 image3

HELLO I'M DAGMARA|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I HOPE YOU SPEND A NICE TIME HERE|ENJOY!|

Muzyka ? Czy jest w stanie pomóc Nam nauczyć się języka obcego ?

Witam ! :0


Dzisiaj dość luźny temat, w sumie to chciałabym to gdzieś zapisać, żeby zostało w jakimś miejscu, gdzie zawsze będę mogła wrócić. Nie myślę, nad usuwaniem bloga. Jednak chciałabym zobaczyć swoją minę, gdy będę to czytała za kilka lat ! Moja przygoda z muzyką, mam nadzieje jak większości ludzi podobnych wiekowo do mnie zaczęła się od disco polo. Mama mi czasem opowiada, że gdy w telewizji leciał program Disco Relax, to siadałam przed tv w pampersie i się bujałam. Musiało wyglądać to komicznie :D Jednak z czasem, 'weszła moda' na techno. Teraz jak tego próbuje słuchać, to po czasie boli mnie głowa. Jednak wiem, że są ludzie, którzy nadal tworzą, lubią tego typu styl. Potem przyszedł czas na rap, te wojny w gimnazjum, kto kogo słucha, który raper jest lepszy. W tamtym czasie, przez dobre 3-4 lata byłam fanką Kaliego. Jego teksty pamiętam do dziś. Myślę, ze mój styl zaczął się zmieniać około 2 klasy technikum, gdzie lubiłam słuchać tego, co wpadło mi w ucho i co dało się zaśpiewać. Z czasem, gdy zaczęłam fascynować się Japonią, oglądać anime, polubiłam te 'piski' w openingach/endingach i to zostało do dziś. 
Jednak tytuł brzmi czy muzyka pomoże nam w nauce języka obcego, zdecydowanie tak. Słówka wpadają nam szybciej w ucho i jesteśmy w stanie łatwiej zapamiętać nucąc kawałek melodii, czy podśpiewując po nosem. Wiem, że ludzie dzielą się na słuchowców, wzrokowców i pewnie jeszcze jakieś odmiany się znajdą. Jednak dla słuchowców będzie to raj na ziemi. Słuchać ulubionej piosenki, znać wymowę słówek, pisownie, czego chcieć więcej ? Najmilszy czas jest wtedy, gdy uczymy sie poprzez muzykę. Można połączyć, to co lubimy z tym czego nie lubimy. Myślę, że warto :)

Share this:

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Dla mnie zdecydowanie tak, zwłaszcza pisenki francuskie, siedziałam tłumaczyłam tesksty - teraz często tak mam, że całych zdań jestem wstanie się nauczyc jeśli tylko układają się w tekst piosenke - zwykłych frazali - świetna sprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja ! Sama przed matura z niemieckiego, słuchałam piosenek w tym języku. Fart chciał, że trafiło się zadanie z uzupełnianiem luk, a tam kawałek refrenu. Pozdrawiam :)

      Usuń

PAMIĘTAJ:
Każda obserwacja i każdy komentarz motywuje:)

***